Zakrętka z przypominaczem
30 maja 2014, 12:11Ludzie bywają tak zabiegani, że zapominają o piciu. By zapobiegać odwodnieniu, przy okazji reklamując konkretną markę wody mineralnej, zaprojektowano jednak ostatnio specjalną zakrętkę do butelki z wyskakującą co godzinę chorągiewką.
Cyniczna nieufność grozi demencją
29 maja 2014, 14:02Związana z cynizmem podejrzliwość (ang. cynical distrust), definiowana jako przekonanie, że inni mają głównie egoistyczne motywy, zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia demencji.
Google najbardziej wartościową marką świata
21 maja 2014, 11:53Z tegorocznego raportu 100 Top BrandZ publikowanego przez agencję Millward Brown, dowiadujemy się, że Google wyprzedził Apple'a na liście najbardziej wartościowych marek na świecie. Wartość marki Google wzrosła w ciągu roku o 40% i wynosi obecnie 158,84 miliarda USD
Bezczelna obsługa zwiększa sprzedaż luksusowych marek
29 kwietnia 2014, 09:57W przypadku luksusowych marek im bardziej niegrzeczna obsługa, tym lepiej idzie sprzedaż - twierdzą psycholodzy z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej.
Microsoft pracuje nad nową marką smartfonów
29 kwietnia 2014, 08:42Steven Elop, były dyrektor wykonawczy Nokii, a obecnie wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za dział produkcji telefonów komórkowych, powiedział, że koncern z Redmond jeszcze nie zdecydował, pod jaką marką będzie sprzedawał swoje telefony.
Maskotki z płatków patrzą na dzieci w dół, a na dorosłych prosto przed siebie
3 kwietnia 2014, 09:14Przyglądając się 65 rodzajom płatków śniadaniowych w 10 różnych sklepach spożywczych, psycholodzy z Uniwersytetu Cornella zauważyli, że płatki przeznaczone dla dzieci umieszczano na półkach o połowę niżej niż płatki dla dorosłych (te pierwsze znajdowały się na wysokości 23 cali - ok. 58 cm - a drugie na wysokości 48 cali, czyli ok. 122 cm).
Osobowość pozwala przewidzieć przebieg uczenia u dzikich małp
12 marca 2014, 11:46Pawiany uczą się od innych małp o nowych źródłach pożywienia, ale tylko wtedy, gdy są zuchwałe lub niespokojne.
By konsumenci byli lojalni wobec marki, trzeba ich wcześniej przestraszyć
7 lutego 2014, 10:06Konsumenci przylgną do produktu, by się uspokoić, jeśli oglądają straszne filmy w samotności. Odkrycie psycholog z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej przeczy normom przemysłu reklamowego, zgodnie z którymi w porównaniu do innych gatunków filmowych, w horrorach lokowanie produktu jest stosowane na znacznie mniejszą skalę.
Sony chce się pozbyć pecetów?
5 lutego 2014, 09:48Dziennik japońskiej giełdy Nikkei doniósł, że Sony ma zamiar pozbyć się wydziału produkcji komputerów osobistych. Koncern chce go podobno sprzedać za 490 milionów dolarów
Psychotyczna osobowość kluczem do rozśmieszania
20 stycznia 2014, 11:52Komicy wykazują wysoki poziom cech psychotycznych. Najnowsze badanie zespołu z Uniwersytetu Oksfordzkiego i Berkshire Healthcare NHS Foundation Trust sugeruje, że kluczem do rozśmieszania ludzi może być niezwykła struktura osobowości.